Cannes del 3: Lördag

Lördagen började med frukost på takterrassen (oväntat!). Där fick vi sitta med vårt lag som vi tillhörde under tävlingen som skulle pågå några timmar framöver. Årets tävling handlade om att spela in en reklamfilm där företagets värderingar låg i fokus. En rolig tävling som innebar att vi kunde vara ute rätt mycket om vi ville det. Jag hamnade i en bra grupp med många idéer, så vi kom igång rätt snabbt med filmandet. Än har vi inte fått se den färdiga reklamfilmen men det kommer nog snart, ska bli kul att se om det blev som vi tänkte!

Vi filmade några av klippen på stranden, skönt att få komma ut och få en chans att känna lite på vattnet. Vi byggde bland annat en sandbåt, otroligt fin!

När tävlingen var slut samlades vi ett gäng på stranden i några timmar. Sol, bad och någon öl blev det. Skönaste stunden på hela helgen! På väg tillbaka till hotellet gick vi en sväng genom stan för att se vad som fanns där. Var bland annat in på Zara en sväng, blev dock ingen shopping. Vi gick även in på Ladurée och köpte på oss några macarons, väldigt goda, tyvärr hann vi äta upp dom innan kameran kom fram :)

Därefter var det dags att göra sig iordning inför kvällen, Galamiddag stod på schemat. Vi hade missbedömt tiden en aning så det blev rätt stressigt, tror aldrig jag gjort mig klar så snabbt förut! Bra gick det i alla fall och vi hann med en tur till förfesten på en kollegas balkong.

Denna togs på balkongen innan middagen :)

Strax därpå var det mingel i lobbyn, där bjöds vi på fördrink och ledningen delade ut en del priser till personer som uppmärksammats lite extra under året.

Vid middagen fick vi i år välja platser själva, vilket var roligt, det blev ett gäng öviksbor vid ett bord blandat med några kontor till. En trevlig middag med ok mat. Ljuset i lokalen var dock lite knepigt, jag fick bland annat en avokado till förrätten men det tog en bra stund innan jag hade lyckats lista ut vad det var (innan jag smakade alltså). En rolig grej under middagen var att ledningen gick upp och körde en dans dom hade övat in, kul initiativ tycker jag! :)

Jag i den intressanta belysningen :S

Ledningen dansar :)

Efter middagen blev det lite dans på dansgolvet innan det var dags att gå vidare. Vi gick tillbaka till stället där vi hade förfesten och var där en stund, rätt mycket folk som kom dit, några hade man inte träffat på länge och dom var det såklart extra roligt att prata med! Därefter fortsatte vi ut mot den irländska puben som vi varit på kvällen innan och efter det gick stegen hemåt. :) En rolig dag med andra ord!

Cannes del 2: Fredag

Fredag morgon började med en tidig frukost på takterrassen (återkommande plats det där), helt ok frukost med samma fantastiska utsikt fast nu i dagsljus!

08:00 var det dags för första konferenspasset, vi fick en historisk genomgång sedan första höstkonferensen och en del annan information. Efter en stund var det dags för fösta fikapausen, som var rätt lång, därmed hann vi med lite solande också på...... *trumvirvel*.... TAKTERRASSEN! hehe

Därefter var det ytterliggare konferenspass och sedan lunch, ni kanske kan gissa var! Lunchen var en och en halv timme lång och vi hade stora planer på att hinna sola lääänge. Planerna höll inte i sig så länge, väl där insåg vi att det var en trerätterslunch inplanerad (förmodligen därför lunchen var så lång). Denna lunch var bra, rätt gott faktiskt :) Men solandet fick vi spara till senare.

Efter en hel eftermiddag med inspirationspass m.m. (plus en inklämd sovpaus på rasten) tog vi oss upp på taket igen för att denna gång faktiskt hinna sola! Vi la oss på varsin solstol och beställde in en öl. Sämre har man ju haft det kan jag lova! Blev även ett dopp i dubbelpoolen. Den lite större poolen vågade jag mig aldrig på, den var visst lite svalare.

När ölen var slut och det började bli lite svalare var det dags att börja göra sig färdig för kvällen. Beach party var temat och förväntningarna var höga! Vi hade en restaurang på stranden som var uppdukad för mingel. Riktigt fint ställe! Maten var tyvärr inte lyckad alls, behöver kanske inte säga så mycket mer. Men jag gillar idén med beach party och det blev en trevlig kväll i alla fall. :)

Efter beach partyt gick vi vidare mot en irländsk pub, där var det liveband och 5 öl för 20 euro. Alla var lyckliga kan man säga ;) (ölen var rätt dyr på hotellet)

Lite för sent på natten bar det sedan hemåt för att hinna sova några timmar innan frukosten som började klockan åtta.

Cannes del 1: Torsdag

Företaget jag jobbar på anordnar varje år en höstkonferens, vartannat år utomland och vartannat år i Sverige. I fjol var vi i Åre och i år blev det Cannes. Riktigt roligt att få vara med om dessa resor, en chans att träffa resten av alla kollegor i Sverige och ett tillfälle att umgås utanför arbetet (än om det är en hel del konferenspass).

Hela resan började i alla fall med att väskan skulle packas, vilket är bland det roligaste som finns för katterna tror jag. Så mycket att krypa under och krypa in i. Jag la upp allt på sängen som jag skulle ha med mig och Isor var inte sen på att spana in grejerna. Jag tittade bort för en sekund och när jag tittade tillbaka hade han bäddat ner sig själv under en handduk, han är ju för söt alltså!

Vi åkte buss från kontoret vid 10.00 på torsdag förmiddag. Bussen gick upp till Umeå och därifrån fick vi flyga ner till Stockholm. Flyget var smått försenat och incheckningen tog rätt lång tid då vi alla ville checka in samtidigt, så middag fick vi slänga i oss på O´learys på 20 minuter, varav tio av dom så väntade vi på maten. Gick rätt fort med andra ord! :)

Flygresorna gick i alla fall bra och vi anlände till Cannes vid halv åtta på kvällen. Där väntade bussar som tog oss till hotellet. När vi kom fram till hotellet såg entrén ut precis som den gjort på bilderna, kändes alltså lovande!

hotellobbyn för er som kanske blev fundersamma :)

Där stod ledningen och årets arrangörer och välkomnade alla med kramar, inget dåligt jobb att stå och krama nästan trehundra personer på en kväll! När vi kommit in fick vi hämta vår rumsnyckel och kolla in rummet. Jag och en kompis lyckades ordna så vi fick dela rum, vilket var skönt, på rummet vill man kunna slappna av då hela dagarna är fyllda med nya intryck! Även rummet såg ut som på bilderna, mycket fint! Glömde såklart fota badrummet men det var fint även det.

Utsikten från rummet var inte så dålig heller, havsutsikt! (dock kväll och svårt att se, plus fotat med mobilen genom glasdörren)

Efter att ha lämnat av väskorna och tagit några bilder på rummet var det dags för middagsbuffé på takterrassen. Maten var sådär men utsikten och sällskapet var bra :)

Efter middagen blev det en promenad bredvid stranden och sedan en sväng till en pub i närheten av hotellet.

Efter det gick vi hemåt, det var dags att gå och sova för att orka med fredagen som började med frukost klockan 07.00 på takterrassen.

Fortsättning följer..... ;)

Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna. Har bara fotat med mobilen då jag inte hade plats att ta med systemkameran och insåg precis innan resan att min digitalkamera är lika kass som mobilen.